Matt Haig : NOTES ON A NERVOUS PLANET

Ste kdaj brali knjigo in si rekli “Ta knjiga je napisana zame.”? To je bil moj prvi vtis, ko sem začela z branjem Notes on a Nervous Planet.

Knjiga govori o vsem, s čimer se spopada in čuti vsak navaden smrtnik. Anksioznost, panični napadi, nizka samopodoba in še. V teh časih, ko smo večinoma doma in nimamo možnosti druženja in izražanja se mi zdi, da se pri vsakomur kaže nekaj tesnobe – ampak kako jo pregnati?

Redkokdaj si delam zapiske iz knjige, pri branju te pa sem se zalotila kako neprestano delam zaznamke in požiram stavke. Matt je v knjigi napisal točno to kar si jaz mislim, pa sem manj odprta, da bi o tem govorila. Mentalni zdravstveni problemi niso nekaj kar “čutimo” iz mode in predvsem niso lahka tema za pogovor. S tesnobo se srečujem že nekaj let, v to pa zraven še malo poseže obsesivno – kompulzivna motnja, ki ne boste verjeli, včasih postane res moteča. Matt nam pove to, kar vsi nekje globoko v sebi vemo, pa sami sebe ne želimo prepričati, da imamo prav – nikogar ne zanima kako izgledaš, saj so verjetno dovolj obsedeni že s svojim videzom. To me je vrglo iz kavča (beri: šokiralo). Vsi se obremenjujemo s tem, kako se predstavimo drugim in kar požiramo njihova mnenja. Kaj pa, če ima posameznik o tebi slabo mnenje? Neko kritiko? Kaj potem? Iz lastnih izkušenj lahko povem, da sem potrebovala kar nekaj časa, knjig in podpore ljudi, ki me imajo (iskreno) radi, da sem postala oseba, ki sem danes. Še vedno se soočam z nizko samopodobo in tesnobnimi dnevi, ko mi kaj ne gre po načrtu ali pa sem imela video klic s prijateljico in se spraševala, če se sploh želi pogovarjati z mano ter ali jo motim med tem, ko je bila ona vesela in nasmejana, da se končno vidimo.

Da se izvlečeš iz teh vprašanj je potrebno veliko nadzora nad seboj. Jaz zdaj tukaj delim nasvet, kaj je dobro narediti, če se počutiš kot, da bo jutri konec sveta, ampak se svojih nasvetov sama ne držim, kar je še bolj moteče kot OCD (da, sem ena izmed tistih, ki štirikrat preveri, če so vrata zaklenjena in zalivam svečke po tem, ko so ugasnile že pred več urami), ki pa zna bit ZELO naporen!

“You’re writing a book about how to cope with the stress of the internet and you’re getting stressed on the internet.”

Da preživimo preveč časa na internetu, mi ni treba govoriti. V knjigi je lepo napisano kako nam tudi internet lahko povzroči slabo voljo, nizko samopodobo in tesnobne trenutke.

Jaz se zelo trudim, da bi med tem, ko berem ali gledam serijo/film, telefon pustila pri miru v kotu, ampak vsakič, ko dobim obvestilo, me vleče, da bi prebrala vse, kar se dogaja v svetu Instagrama (v mojem primeru bolj Bookstagram, no pa saj veste kaj mislim). Matt nam na lep način pove, da naj namesto nenehnega spremljanja socialnih omrežij raje preberemo kakšno dobro knjigo in se odpravimo na dolg sprehod po svežem zraku. Prvega se držim redno! 🙂

Notes on a Nervous Planet je izredno dobro, zanimivo in poučno branje, še posebej, če se najdete v kakšnem delu napisanega.

Leave a comment